УДК 339.188.22; JEL F10, L81 Горбенко О. В. Вплив електронної торгівлі на розвиток логістики «останньої милі» в Україні / О. В. Горбенко, О. А. Карпенко // Регіональна економіка. – 2017. – №3(85). – С. 123-132. Літер.: 6
Автори
АнотаціяПроведено аналіз стану та тенденцій розвитку ринку електронної торгівлі в Україні, а також аналіз роздрібної торгівлі в Україні, у тому числі продажів через Інтернет. Наразі ритейл складає 13,9% у структурі ВВП, що в два рази перевищує місткість логістичного ринку. Окрім цього, прогноз темпів зростання продажів по каналах збуту – традиційний роздріб vs інтернет-торгівля – веде до збільшення останнього в загальній структурі продажів. Уточнено популярні серед споживачів майданчики для електронної торгівлі в Україні в розрізі категорій товарів, частоти замовлень, способів доставки. Питання доставки стає ще актуальнішим саме із зростанням електронної торгівлі. Разом з нею ростуть поштові і кур'єрські послуги: за останні п'ять років обіг по поштових і кур'єрських послугах у м. Києві зріс з 38% до 51% від структури загального обігу по Україні. Отже, на підставі проведеного аналізу сформульовано оцінку ринку логістики останньої милі, надано висновки щодо перспектив розвитку ринку електронної торгівлі і логістики останньої милі в Україні. Зазначено, що пріоритетними напрямами є врегулювання законодавчих питань інтернет-торгівлі, перехід на альтернативні «зелені» джерела доставки і подальша синхронізація автоматизованих систем прогнозування продажів, особливо у трансграничній торгівлі.
Ключові слова:електронна комерція, електронна торгівля, кур’єрська доставка, доставка останньої милі, доставка першої милі, торгові майданчики, логістика
|