Науково-практичний журнал
УКР   ENG
Регіональна економіка
   



Журнал Регіональна економіка -- re2019.01.039

Репозитарій ІРД НАНУ Репозитарій НБУВ УДК 338.48:339.1:339.92(477)(438); JEL F15, L83, O52
Біланюк О. П. Напрями розвитку українсько-польського транскордонного туристичного ринку в умовах євроінтеграції. Регіональна економіка. 2019. №1(91). С. 39-46. DOI: https://doi.org/10.36818/1562-0905-2019-1-5.
Літер.: 6

Автори



Біланюк Ольга Петрівна

кандидат економічних наук

асистент кафедри туризму, Львівський національний університет імені Івана Франка

Контакти: -bilanyuko@mail.ru, bilanyuk.olha@gmail.com

Сторінки:

Анотація

Безперспективним у сучасних умовах є підхід до розвитку туризму виключно на засадах використання культурних і природних ресурсів. Європейський досвід доводить, що важливо розглядати туризм не як сферу, що перебуває в тіні промислового сектору, а як невід’ємну складову регіональної інноваційної системи та елемент розвитку економіки знань у регіоні. Водночас smart-розвиток туризму полягає не лише в активному використанні новітніх інформаційно-комунікаційних технологій, а й управлінських інновацій, продукуванні інноваційних видів туристичних послуг, застосуванні технологій, пов’язаних з використанням робототехніки, інноваційної медичної апаратури, відновлюваної енергетики тощо. На основі проведеного дослідження детерміновано, що основними напрямами розвитку українсько-польського транскордонного туристичного ринку на засадах smart-спеціалізації можуть стати: створення цифрової платформи українсько-польського транскордонного туристичного ринку, проведення активної промоційної кампанії туристичних продуктів українсько-польського транскордонного туристичного ринку, розвиток велосипедного туризму та створення довгодистанційної міждержавної велосипедної траси, розширення ринку за рахунок збільшення кількості туристів у віці 55+ і створення туристичних продуктів для цієї вікової групи, розвиток сентиментального (ностальгічного) туризму.

Ключові слова:

транскордонний туристичний ринок, smart-спеціалізація, туристичні продукти, стратегічні пріоритети розвитку

Посилання

    
  1. Enhancing the Competitiveness of Tourism in the EU: An Evaluation Approach to Establishing (20 Cases of Innovation and Good Practice Cases). September 2013. European Commission: Website. URL: http://ec.europa.eu/smart-regulation/evaluation/search/download.do;jsessionid-3tnLTJkbJNMvynh0hBpfDTVVPPYFFf8hQxhyB1pjmBv1yKw2kp3v!1601440011?documentId=9433066
  2. López de Ávila A., Lancis E., García S., Alcantud A., García B., Muñoz N. Smart Destinations Report: building the future. Madrid. September 2015. SEGITTUR: Website. URL: https://www.segittur.es/opencms/export/sites/segitur/.content/galerias/descargas/documentos/Report-on-smart-destinations-en.pdf
  3. Lopez de Avila A. Smart destinations: XXI century tourism. In ENTER2015 Conference on Information and Communication TechNologies in Tourism. Lugano, Switzerland. 2015.
  4. Zinko Yu., Malska M., Malskyi M., Antoniuk N. Implementation of elements of sustainable tourism in the Ukrainian Carpathians. Conditions of the Foreign Tourism Development in Central and Eastern Europe – Tourism in Geographical Environment (Volume 10). Wroclaw: Institute of Geography and Regional Development, 2008. P. 232-247.
  5. Козовий В. А. Сентиментальний туризм як соціальне явище та один з найперспективніших видів туризму в межах українсько-польського прикордоння. Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Серія: Географія. 2017. № 2. С. 133-139. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/NZTNPUg_2017_2_22
  6. Чорненька Н. Ностальгічний туризм як окремий напрям у туризмі: поняття, функції, ознаки. Вісник Львівського університету. Серія географічна. 2013. Вип. 43. Ч. 1. С. 309-314. DOI: https://doi.org/10.30970/vgg.2013.43.1614.


Веб-майстер П. Попадюк