Науково-практичний журнал
УКР   ENG
Регіональна економіка
   



Безпарточний Максим Григорович



Безпарточний Максим Григорович

кандидат економічних наук, доцент

доцент кафедри економіки підприємства та економічної кібернетики, ВНЗ Укоопспілки "Полтавський університет економіки і торгівлі"

Контакти: businesshold@mail.ru

Сторінки:



Публікації



Репозитарій НБУВ Репозитарій ІРД НАНУ УДК 339.33:332.132; JEL L81, R12
Безпарточний М. Г. Використання реінжинірингу при оптимізації бізнес-процесів підприємств оптової торгівлі регіону. Регіональна економіка. 2018. №2(88). С. 80-88. URL: http://re.gov.ua/doi/re2018.02.080_u.php.

Літер.: 23


Розглядаються основні аспекти забезпечення оптимізації бізнес-процесів оптових підприємств регіону на основі реінжинірингу. На підставі статистичних даних щодо діяльності суб’єктів господарювання досліджено сучасний стан та основні проблеми оптових підприємств регіону. Враховуючи специфіку функціонування оптових підприємств регіону, встановлено, що забезпечення їх ефективної діяльності та подальшого розвитку стримується регіональними диспропорціями, ресурсним забезпеченням та тіснотою зв’язку між суб’єктами інфраструктури споживчого ринку. До основних проблем здійснення господарської діяльності оптових підприємств регіону належать: зменшення кількості оптових підприємств у регіонах України, погіршення економічних показників діяльності (збиток, зростання заборгованості, амортизація складських площ), зростання конкуренції з боку національних та іноземних роздрібних торговельних мереж, відсутність подальшої стратегії розвитку тощо. Для розуміння операційних процесів функціонування та забезпечення подальшого розвитку оптових підприємств регіону здійснено розгляд сутності понять «реінжиніринг», «бізнес-процес» та «оптимізація операційної діяльності». Встановлено, що основною метою реінжинірингу бізнес-процесів оптових підприємств регіону є зниження операційних витрат і збільшення прибутку. Враховуючи практичну діяльність оптових підприємств регіону, ідентифіковано основні напрями оптимізації бізнес-процесів, зокрема, удосконалення техніко-технологічної структури, формування ефективної кадрової політики, покращення торговельного та логістичного сервісу, інформаційне забезпечення операційної діяльності, удосконалення взаємозв’язків зі споживачами на ринку. Для оптимізації бізнес-процесів оптових підприємств регіону запропоновано відповідну схему з використанням реінжинірингу. Основним аспектом при цьому є ранжування бізнес-процесів оптових підприємств регіону, використання зворотного моніторингу, розробка моделей оптимізації бізнес процесів і формування організаційно-економічної та інформаційної систем підтримки. Визначено перспективні шляхи розвитку реінжинірингу бізнес процесів у контексті забезпечення ефективності функціонування оптових підприємств регіону. Серед них: зниження рівня операційних витрат і зростання прибутку, це дозволить оптовим підприємствам збільшити обсяги діяльності у регіонах, запровадити нові формати торгівлі; забезпечення контролю якості торговельних та сервісних послуг для споживачів; підвищення рівня задоволення потреб споживачів; впровадження відповідного інформаційного забезпечення для категорій споживачів та операційної діяльності; мінімізація та попередження ризиків задля розробки та впровадження заходів щодо пом’якшення негативного впливу на діяльність та усунення зовнішніх загроз; удосконалення техніко-технологічного стану складських приміщень шляхом запровадження сучасних технологій та автоматизації складських процесів; використання методологічного підходу, що дозволяє контролювати бізнес-процеси на усіх стадіях життєвого циклу оптового підприємства. 
реінжиніринг, бізнес-процеси, оптові підприємства, оптимізація, регіон 



Репозитарій НБУВ Репозитарій ІРД НАНУ УДК 339.1.003.13
Безпарточний М. Г. Розвиток регіонального споживчого ринку в системі ефективного функціонування торговельних підприємств / М. Г. Безпарточний // Регіональна економіка. – 2015. – №4(78). – С. 43-50.

Літер.: 10


Досліджено значення регіонального споживчого ринку у системі економічних відносин у країні. Виокремлено специфічні ознаки цього ринку, що відрізняє його від інших економічних систем. Розглянуто особливості функціонування регіонального споживчого ринку у сучасних економічних відносинах, визначено його структуру. Шляхом оцінки господарської діяльності торговельних підприємств здійснено економічну діагностику стану регіонального споживчого ринку. Запропоновано типологію ринку, визначено чинники забезпечення його розвитку та ефективності функціонування суб’єктів сфери торгівлі. Обґрунтовано напрями розвитку регіонального споживчого ринку та торговельних підприємств в умовах конкуренції шляхом розробки економічної стратегії розвитку, поєднання економічного потенціалу постачальників і торговельних підприємств, формування ефективних взаємовідносин між місцевими товаровиробниками та торговельними підприємствами. 
регіональний споживчий ринок, торговельні підприємства, торговельна мережа, гуртовий і роздрібний товарообіг, платоспроможний попит, розвиток, ефективність, стратегія 


Веб-майстер П. Попадюк