УДК 338.48:339.1:339.92(477)(438); JEL F15, L83, O52 Біланюк О. П. Напрями розвитку українсько-польського транскордонного туристичного ринку в умовах євроінтеграції. Регіональна економіка. 2019. №1(91). С. 39-46. DOI: https://doi.org/10.36818/1562-0905-2019-1-5. Літер.: 6
Автори
АнотаціяБезперспективним у сучасних умовах є підхід до розвитку туризму виключно на засадах використання культурних і природних ресурсів. Європейський досвід доводить, що важливо розглядати туризм не як сферу, що перебуває в тіні промислового сектору, а як невід’ємну складову регіональної інноваційної системи та елемент розвитку економіки знань у регіоні. Водночас smart-розвиток туризму полягає не лише в активному використанні новітніх інформаційно-комунікаційних технологій, а й управлінських інновацій, продукуванні інноваційних видів туристичних послуг, застосуванні технологій, пов’язаних з використанням робототехніки, інноваційної медичної апаратури, відновлюваної енергетики тощо. На основі проведеного дослідження детерміновано, що основними напрямами розвитку українсько-польського транскордонного туристичного ринку на засадах smart-спеціалізації можуть стати: створення цифрової платформи українсько-польського транскордонного туристичного ринку, проведення активної промоційної кампанії туристичних продуктів українсько-польського транскордонного туристичного ринку, розвиток велосипедного туризму та створення довгодистанційної міждержавної велосипедної траси, розширення ринку за рахунок збільшення кількості туристів у віці 55+ і створення туристичних продуктів для цієї вікової групи, розвиток сентиментального (ностальгічного) туризму.
Ключові слова:транскордонний туристичний ринок, smart-спеціалізація, туристичні продукти, стратегічні пріоритети розвитку
Посилання- Enhancing the Competitiveness of Tourism in the EU: An Evaluation Approach to Establishing (20 Cases of Innovation and Good Practice Cases). September 2013. European Commission: Website. URL: http://ec.europa.eu/smart-regulation/evaluation/search/download.do;jsessionid-3tnLTJkbJNMvynh0hBpfDTVVPPYFFf8hQxhyB1pjmBv1yKw2kp3v!1601440011?documentId=9433066
- López de Ávila A., Lancis E., García S., Alcantud A., García B., Muñoz N. Smart Destinations Report: building the future. Madrid. September 2015. SEGITTUR: Website. URL: https://www.segittur.es/opencms/export/sites/segitur/.content/galerias/descargas/documentos/Report-on-smart-destinations-en.pdf
- Lopez de Avila A. Smart destinations: XXI century tourism. In ENTER2015 Conference on Information and Communication TechNologies in Tourism. Lugano, Switzerland. 2015.
- Zinko Yu., Malska M., Malskyi M., Antoniuk N. Implementation of elements of sustainable tourism in the Ukrainian Carpathians. Conditions of the Foreign Tourism Development in Central and Eastern Europe – Tourism in Geographical Environment (Volume 10). Wroclaw: Institute of Geography and Regional Development, 2008. P. 232-247.
- Козовий В. А. Сентиментальний туризм як соціальне явище та один з найперспективніших видів туризму в межах українсько-польського прикордоння. Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Серія: Географія. 2017. № 2. С. 133-139. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/NZTNPUg_2017_2_22
- Чорненька Н. Ностальгічний туризм як окремий напрям у туризмі: поняття, функції, ознаки. Вісник Львівського університету. Серія географічна. 2013. Вип. 43. Ч. 1. С. 309-314. DOI: https://doi.org/10.30970/vgg.2013.43.1614.
|