Науково-практичний журнал
УКР   ENG
Регіональна економіка
   



Журнал Регіональна економіка -- re2023.04.005

Репозитарій ІРД НАНУ УДК 35:342.25; JEL R13, F20
Білик Р. С., Кіцак М. М. Сучасні маркетингові інструменти управління територіальними громадами. Регіональна економіка. 2023. №4(110). С. 5-12. DOI: https://doi.org/10.36818/1562-0905-2023-4-1
Літер.: 16

Автори



Білик Руслана Сергіївна

кандидат економічних наук, доцент

доцент кафедри міжнародної економіки, Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича

Контакти: ruslanaosadchuk21@gmail.com, r.bilyk@chnu.edu.ua

Сторінки:



Кіцак Микола Михайлович

аспірант кафедри міжнародної економіки, Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича

Контакти: kitsak.mm@gmail.com

Сторінки:

Анотація

У статті представлено теоретичні підходи до застосування механізмів маркетингу на територіальному рівні, а також детально описано складові, що утворюють маркетингову стратегію громад. Опрацьовано особливості використання маркетингових інструментів, включно з моделлю 4Р – продукт, ціну, місце та промоцію на території, які доповнені двома Р – політикою та громадою, що внаслідок зростання децентралізації набувають вагомого значення у розвитку та управлінні громадами через маркетинговий підхід. Особливу увагу приділено сегментації цільових споживачів і маркетинговим дослідженням для ідентифікації потреб цільових аудиторій у контексті надання громадських послуг. Наголошено на необхідності врахування територіальної громади як складної системи з множинністю компонентів, що може бути аналізована з трьох аспектів: адміністративно-територіального поділу, потреб споживачів і секторального аналізу. Використання різноманітних підходів до структуризації маркетингових елементів сприяє зміцненню конкурентних позицій і підсиленню зацікавленості до територій.

Ключові слова:

маркетинг, територіальний маркетинг, стратегії, інструменти територіального маркетингу, територіальні громади

Посилання

    
  1. Бондаренко В. М., Шершун К. О. Поняття та інструменти територіального маркетингу в контексті стратегічного розвитку регіонів. Науковий вісник Ужгородського університету: cерія Економіка. 2022. № 2 (36). С. 66-73.
  2. Буднікевич І. М. Муніципальний маркетинг: теорія, методологія, практика. Чернівці: Чернівецький національний університет, 2012. 648 с.
  3. Буднікевич І. М., Гавриш І. І. Концепція територіального маркетингу як основа формування та підвищення привабливості регіонів. Регіональна економіка. 2016. №3(81). С. 76-85.
  4. Вовчанська О. М., Іванова Л. О. Особливості реалізації інструментів маркетингу в умовах воєнного стану. Економіка та суспільство. 2022. Випуск №38. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2022-38-32
  5. Олексюк Г. В., Попадинець Н. М., Озарко К. С. Особливості просторового планування розвитку територій. Атрактивність та комфортність територій України (регіонів, міст й об’єднаних територіальних громад): матеріали міжнародної науково-практичної конференції (31 травня 2021 р., м. Київ). Київ: ДУ «Інститут економіко-правових досліджень імені В. К. Мамутова НАН України», 2021. С. 101-106.
  6. Олексюк Г. В., Куйбіда В. С., Лисяк Н. М., Попадинець Н. М. Організація планування розвитку територій у контексті децентралізації державного управління: поєднання інтегрованих, просторових та економічних підходів. Економіка України. 2021. № 11. С. 23-38. DOI: doi.org/10.15407/economyukr.2021.11.023
  7. Олексюк Г. В., Попадинець Н. М., Самотій Н. С. Управління територіальними громадами на засадах територіального маркетингу: теоретико-методологічні аспекти. Регіональна економіка. 2021. №3(101). С. 15-27. DOI: https://doi.org/10.36818/1562-0905-2021-3-2
  8. Олексюк Г. В., Хром’як Й. Я., Попадинець Н. М. Маркетингова стратегія як інструмент реалізації стратегічного плану розвитку територіальних громад. Економіка України. 2022. № 7. С. 67-88. DOI: https://doi.org/10.15407/economyukr.2022.07.067
  9. Oleksyuk H., Khromyak Y., Popadynets N., Lagodiienko V. Territorial marketing tools: structuring of elements. Current issues of the management of socio-economic systems in terms of globalization challenges. Košice: Vysoká škola bezpečnostného manažérstva v Košiciach, 2023. Pp. 548-562.
  10. Рашковскі А. Територіальний маркетинг у процесі створення та зміцнення територіальної ідентичності. Журнал європейської економіки. 2014. Т. 13. (№2). С. 193-204.
  11. Смерічевський С. Ф., Сібрук В. Л. Стратегічні аспекти маркетингу територій в умовах децентралізації управління України. Причорноморські економічні студії. 2018. № 26 (2). С. 55-59.
  12. Федорчак О. В., Іщенко Г. О. Маркетингові інструменти залучення інвестицій у територіальні громади. Науковий вісник «Демократичне врядування». 2020. Вип. 1(25). С. 3-20. DOI: https://doi.org/10.33990/2070-4038.25.2020.213669
  13. Фролов Д. П. Маркетинговий підхід до управління просторовим розвитком. Просторова економіка. 2013. № 2. С. 65-86.
  14. Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо засад державної регіональної політики та політики відновлення регіонів. Закон України від 09 липня 2022 р. № 2389. Законодавство України: сайт. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2389-20#Text
  15. Конституція України. Відомості ВРУ. 1996. № 30. URL: https://www.president.gov.ua/documents/constitution
  16. Про затвердження Державної стратегії регіонального розвитку на 2021-2027 роки: Постанова Кабінету Міністрів України № 695 від 05.08.2020 р. Законодавство України: сайт. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/695-2020-%D0%BF#Text


Веб-майстер П. Попадюк