Науково-практичний журнал
УКР   ENG
Регіональна економіка
   



Журнал Регіональна економіка -- re2023.04.091

Репозитарій ІРД НАНУ УДК 338.486.3; JEL L83, M12, M20
Гарасимлюк М. В., Кислашко С. І. Застосування функціонального підходу управління на підприємствах сфери туристичного бізнесу. Регіональна економіка. 2023. №4(110). С. 91-99. DOI: https://doi.org/10.36818/1562-0905-2023-4-9
Літер.: 13

Автори



Гарасимлюк Марія Володимирівна

кандидат економічних наук

доцент кафедри управління та експертизи товарів, економічний факультет, Львівський національний університет імені Івана Франка

Контакти: marysoltys@ukr.net

Сторінки:



Кислашко Соломія Ігорівна

студентка, економічний факультет, Львівський національний університет імені Івана Франка

Контакти: solomiabay033@gmail.com

Сторінки:

Анотація

Досліджено особливості функціонального підходу в менеджменті підприємства туристичного бізнесу, яке працює в умовах війни, та розроблено практичні рекомендації з його удосконалення. Виявлено, що функція планування розвитку передбачає етапи стратегічного та операційного планування. Запропоновано створити цифрову інформаційну систему безпечного туризму з доступом у мережі «Інтернет». У межах функції організування підтверджено ефективність роботи агенції, запропоновано складання загального бізнес-плану для узгодження операційних планів і можливостей розподілу ресурсів. Для подолання цінових шоків і врахування споживацьких пріоритетів запропоновано запровадити гнучке ціноутворення з орієнтацією на попит на цільовому ринку. Результативність реалізації мотиваційної функції підтверджено створенням працездатного колективу та розвитком корпоративних відносин. Для зростання продуктивності праці запропоновано узгодити винагороду персоналу за показниками ефективності з рівнем мотиваційних очікувань персоналу. Для збільшення якості реалізації функції контролювання запропоновано визначити джерела економії витрат. Рекомендовано запровадити аналіз можливостей і загроз зовнішнього середовища та сильних і слабких сторін агенції. Подальші розвідки запропоновано скерувати в бік виявлення джерел зростання прибутковості агенції та управління фінансовою безпекою.

Ключові слова:

функція планування, функція організування, функція мотивування, функція контролювання, туристична агенція, війна

Посилання

    
  1. Tourism and COVID-19 – unprecedented economic impacts. UNWTO: сайт. 2021. URL: https://www.unwto.org/tourism-and-covid-19-unprecedented-economic-impacts
  2. Ляшенко Р. В. Основні підходи до управління в бізнесі. Молодий вчений. 2018. № 12(64). С. 296-301. DOI: https://doi.org/10.32839/2304-5809/2018-12-64-71
  3. Чернодубова Е. В., Мартинов А. А. Переваги функціонального підходу до управління витратами і доходами підприємства. Глобальні та національні проблеми економіки. 2018. № 22. С. 860-865.
  4. Бруханський Р. Ф. Ідентифікація специфічних функцій стратегічного управлінського обліку. Інститут бухгалтерського обліку, контроль та аналіз в умовах глобалізації. 2020. Вип. 1. С. 7-18. DOI: https://doi.org/10.35774/ibo2020.01.007
  5. Hamidi F., Shams Gharneh N., Khajeheian D. A Conceptual Framework for Value Co-Creation in Service Enterprises (Case of Tourism Agencies). Sustainability. 2020. Vol. 12(1). DOI: https://doi.org/10.3390/su12010213
  6. Inkson C., Minnaert L. Tourism management: an introduction. 3rd ed. UK: Sage, 2022. 480 р.
  7. Hryhorchuk D. Tourism in Ukraine in the war conditions: the European integration aspect. Economics, Finance and Management Review. 2023. Vol. 2(14). Pp. 130-137. DOI: https://doi.org/10.36690/2674-5208-2023-2-130-136
  8. Барвінок Н. В. Адаптаційні стратегії туристичних підприємств в умовах кризи спричиненої глобальними безпековими факторами. Актуальні проблеми розвитку економіки регіону. 2023. Т. 2. № 19. C. 56-68. DOI: https://doi.org/10.15330/apred.2.19.56-68
  9. Reddy M. V., Boyd S. W., Nica M. Towards a post-conflict tourism recovery framework. Annals of tourism research. 2020.Vol. 84. DOI: https://doi.org/10.1016/j.annals.2020.102940
  10. Черчик Л. М., Лажнік А. М. Наукові підходи до формування менеджменту туристичних підприємств. Вісник ХНУ імені В. Н. Каразіна. Серія: Міжнародні відносини. Економіка. Країнознавство. Туризм. 2021. Вип. 13. С. 209-215. DOI: https://doi.org/10.26565/2310-9513-2021-13-21
  11. Баєва О. В., Новальська Н. І., Згалат-Лозинська Л. О., Лайко Г. П. Практикум з менеджменту: навч. посіб. Київ: МАУП, 2006. Ч. 2. 178 с.
  12. Дробиш Л. В., Карпенко Ю. В. Ефективне використання людського капіталу як важіль конкурентних переваг підприємств сфери туризму. Мережевий бізнес: становлення, проблеми, інновації: матеріали ІX міжнар. наук.-практ. інтернет-конф. (м. Полтава, 18-19 квітня 2019 року). Полтава: ПУЕТ, 2019. С. 228-231.
  13. Іващенко А. В., Бабієць В. О., Блоріна А. Ю. Вдосконалення системи управління фінансовими ресурсами туристичних підприємств та методичні підходи до аналізу ефективності їх діяльності. Economics. Finances. Law. 2020. № 10/1. Рp. 28-31. DOI: https://doi.org/10.37634/efp.2020.10(1)


Веб-майстер П. Попадюк