Науково-практичний журнал
УКР   ENG
Регіональна економіка
   



Білик Руслана Сергіївна



Білик Руслана Сергіївна

кандидат економічних наук, доцент

доцент кафедри міжнародної економіки, Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича

Контакти: ruslanaosadchuk21@gmail.com, r.bilyk@chnu.edu.ua

Сторінки:



Співавтори



Білик Діана Ростиславівна

Гаврилюк Оксана Володимирівна

Кіцак Микола Михайлович



Публікації



Репозитарій ІРД НАНУ УДК 339.137.2; JEL В22, F01, O10
Білик Р. С., Білик Д. Р., Гаврилюк О. В. Економічна сутність та чинники формування міжнародної конкурентоспроможності національної економіки. Регіональна економіка. 2024. №1(111). С. 95-101. DOI: https://doi.org/10.36818/1562-0905-2024-1-9

Літер.: 13


Аналізуються внутрішні та зовнішні чинники, які формують міжнародну конкурентоспроможність національної економіки. Основна увага зосереджена на впливі економічних, політичних, технологічних, соціокультурних та природно-географічних чинників. Досліджено, як світові ринкові умови, глобальна конкуренція та економічні інтеграції впливають на економіку країни. Розглянуто значення політичної стабільності та міжнародних норм у контексті економічного зростання. Особлива увага приділяється ролі новітніх технологій і глобальних інновацій, що визначають здатність країни до адаптації та впливу на міжнародну арену. Також виявлено, як культурна сумісність і міжнародна трудова міграція впливають на конкурентні переваги національної економіки. Доведено необхідність використання комплексного підходу до аналізу та стратегічного планування, що призведе до підвищення міжнародної конкурентоспроможності країни. 
конкурентоспроможність, міжнародна економіка, внутрішні чинники, національна економіка, зовнішні чинники, ефективність, інвестиції 



Репозитарій ІРД НАНУ УДК 35:342.25; JEL R13, F20
Білик Р. С., Кіцак М. М. Сучасні маркетингові інструменти управління територіальними громадами. Регіональна економіка. 2023. №4(110). С. 5-12. DOI: https://doi.org/10.36818/1562-0905-2023-4-1

Літер.: 16


У статті представлено теоретичні підходи до застосування механізмів маркетингу на територіальному рівні, а також детально описано складові, що утворюють маркетингову стратегію громад. Опрацьовано особливості використання маркетингових інструментів, включно з моделлю 4Р – продукт, ціну, місце та промоцію на території, які доповнені двома Р – політикою та громадою, що внаслідок зростання децентралізації набувають вагомого значення у розвитку та управлінні громадами через маркетинговий підхід. Особливу увагу приділено сегментації цільових споживачів і маркетинговим дослідженням для ідентифікації потреб цільових аудиторій у контексті надання громадських послуг. Наголошено на необхідності врахування територіальної громади як складної системи з множинністю компонентів, що може бути аналізована з трьох аспектів: адміністративно-територіального поділу, потреб споживачів і секторального аналізу. Використання різноманітних підходів до структуризації маркетингових елементів сприяє зміцненню конкурентних позицій і підсиленню зацікавленості до територій. 
маркетинг, територіальний маркетинг, стратегії, інструменти територіального маркетингу, територіальні громади 



Репозитарій ІРД НАНУ УДК 35:342.25; JEL R13, F20
Кіцак М. М., Білик Р. С. Зарубіжний досвід управління конкурентними перевагами територій. Регіональна економіка. 2022. №4(106). С. 21-26. DOI: https://doi.org/10.36818/1562-0905-2022-4-2

Літер.: 12


У статті проаналізовано особливості управління конкурентними перевагами територіальних громад у кількох країнах Європейського Союзу. На основі проведеного дослідження визначено та обґрунтовано переваги іноземного досвіду, а також встановлено недоліки, на які варто звертати увагу під час імплементації цього досвіду. Обґрунтовано процес реформи децентралізації та її вплив на розвиток територіальних громад у частині використання управлінських інструментів для підвищення конкурентоспроможності територій. Встановлено, що основними інструментами підвищення конкурентоспроможності громад є кластеризація, стратегічне планування та державно-приватне партнерство. Охарактеризовано основні напрями, які використовують низка країн світу для підвищення ефективності розвитку територій. 
територіальні громади, зарубіжний досвід, конкурентні переваги, управління, децентралізація 



Репозитарій ІРД НАНУ УДК 330.322:330(477); JEL E22, E62
Білик Р. С., Гаврилюк О. В. Сучасні проблеми залучення інвестиційних ресурсів в економіку України. Регіональна економіка. 2022. №3(105). С. 106-111. DOI: https://doi.org/10.36818/1562-0905-2022-3-11

Літер.: 14


Окреслено основні риси сучасного етапу розвитку економіки України в контексті зміни принципів і напрямів їх подальшого функціонування. Здійснено аналіз особливостей впливу воєнних дій на розвиток окремих сфер економіки. Основну увагу зосереджено на зацікавленості іноземного бізнесу у стабільності ситуації в Україні, оскільки конфлікти призводять до значних втрат для інвесторів, які створюють тут компанії і вкладають великі кошти. Виявлено загрози, спричинені активними військовими діями і посиленням міжнародної насичення внутрішнього ринку різними продовольчими товарами. Описано етапи, які мають бути спрямовані на формування інвестиційних ресурсів як підприємств, так і держави загалом. Охарактеризовано сучасні виклики та виокремлено заходи щодо змін додаткових можливостей з поліпшення інвестиційного клімату в Україні та активнішого залучення прямих іноземних інвестицій у пріоритетні сектори національної економіки. 
інвестиції, війна, економічні ресурси, підприємства, інфраструктура 



Репозитарій НБУВ Репозитарій ІРД НАНУ УДК 339.923:330.341; JEL F29, O19
Білик Р. С. Кластеризація як інструмент забезпечення конкурентних переваг національної економіки у європейському інноваційному просторі. Регіональна економіка. 2019. №1(91). С. 65-75. DOI: https://doi.org/10.36818/1562-0905-2019-1-8.

Літер.: 13


Розглянуто теоретико-методологічні основи становлення та розвитку кластерів, які є новітнім та ефективним інструментом підвищення конкурентоспроможності національної економіки. Проаналізовано світовий досвід формування та ефективного функціонування кластерних утворень. Визначено переваги об’єднання підприємств у кластери і вплив останніх на розвиток трансферту технологій та інноваційно-інвестиційний розвиток країни та її регіонів в умовах глобальної конкуренції. Досліджено особливості розвитку кластеризації економіки та її новітніх форм. Обґрунтовано доцільність використання механізму кластеризації в Україні на основі досвіду високорозвинених країн світу. Проведено аналіз кластерної політики в країнах-членах ЄС, визначено її особливості та основні тенденції у сучасних умовах. Обґрунтовано доцільність створення і кластерних утворень в Україні як важливого чинника забезпечення інноваційних конкурентних переваг національної економіки в умовах глобального розвитку. Проаналізовано сучасний стан, виявлено проблеми розвитку інноваційно-технологічних кластерів в Україні. Запропоновано напрями вдосконалення державної політики стимулювання створення і функціонування інноваційно-технологічних кластерів в Україні та залучення до їх мережі підприємств, науково-дослідних організацій, університетів і фінансових структур. Розроблено рекомендації щодо впровадження кластерних стратегій в економіці України. 
кластери, кластерізація економіки, конкурентні переваги, європейський інноваційний простір 


Веб-майстер П. Попадюк