УДК 332.146.2:336.027:352; JEL F02, O18, R10 Олексюк Г. В., Попадинець Н. М., Самотій Н. С. Управління територіальними громадами на засадах територіального маркетингу: теоретико-методологічні аспекти. Регіональна економіка. 2021. №3(101). С. 15-27. DOI: https://doi.org/10.36818/1562-0905-2021-3-2. Літер.: 9
Автори
Олексюк Ганна Василівнакандидат економічних наук, доцент
доцент кафедри економіки і маркетингу, навчально-науковий інститут просторового планування та перспективних технологій, Національний університет «Львівська політехніка»
Контакти: h_oleksyk@ukr.net
Сторінки:
Попадинець Назарій Миколайовичдоктор економічних наук, старший дослідник
старший науковий співробітник відділу регіональної економічної політики, ДУ «Інститут регіональних досліджень імені М. І. Долішнього НАН України»; професор, заступник директора з науково-педагогічної роботи кафедри економіки та маркетингу, Навчально-науковий інститут просторового планування та перспективних технологій, Національний університет «Львівська політехніка»
Контакти: popadynets.n@gmail.com, (032)270-7089, (096)945-9098
Сторінки:
Самотій Наталія Степанівнастарший викладач кафедри економіки і маркетингу, навчально-науковий інститут підприємництва та перспективних технологій, Національний університет «Львівська політехніка»
Контакти: rusyna.nata@gmail.com
Сторінки:
АнотаціяУ контексті завершення процесу децентралізації влади та фінансів в Україні, реформи місцевого самоврядування, адміністративно-територіальної реформи створено умови для удосконалення нових підходів в управлінні територіальними громадами, зокрема на засадах переваг територіального маркетингу, посилення ролі маркетингових інструментів для розвитку громад, підвищення їхньої конкурентоспроможності та привабливості. На цій основі досліджено потребу в застосуванні маркетингового підходу до формування основ управління територіями, використовуючи комплекс маркетингу (товар, ціна, просування, розподіл) і доповнюючи його особливостями якісних і кількісних характеристик, притаманних територіальним громадам у сучасних умовах. Запропоновано та обґрунтовано концептуальну схему управління громадами на засадах територіального маркетингу з використанням загальновідомих елементів комплексного управління: аналіз, планування, організація, мотивація, контроль.
Ключові слова:територіальний маркетинг, маркетингові інструменти, територіальна громада, маркетинговий комплекс, цільові аудиторії, конкурентоспроможність, інвестиційна привабливість, управління
Посилання- Бондаренко В. М., Шершун К. О. Поняття та інструменти територіального маркетингу в контексті стратегічного розвитку регіонів. Науковий вісник Ужгородського університету. Серія: Економіка: зб. наук. пр. 2012. Вип. 2(36). С. 66-73.
- Борщ Г. А., Вакуленко В. М., Гринчук Н. М., Дехтяренко Ю. Ф., Ігнатенко О. С., Куйбіда В. С., Ткачук А. Ф., Юзефович В. В. Ресурсне забезпечення об’єднаної територіальної громади та її маркетинг: навч. посіб. К., 2017. 107 с.
- Буднікевич І. Муніципальний маркетинг: теорія, методологія, практика. Чернівці: Чернівецький нац. ун-т, 2012. 648 с.
- Глинський Н. Ю. Формування комплексу маркетингу міста. Вісник Національного університету «Львівська політехніка». Серія «Логістика». 2008. № 595. С. 16-22.
- Дейнега О. В., Дейнега І. О. Маркетинг як інструмент розвитку потенціалу послугової діяльності територіальних громад. Λόгoσ.Online. 2020. №12. DOI: https://doi.org/10.36074/2663-4139.12.03
- Про затвердження Державної стратегії регіонального розвитку на 2021-2027 роки: постанова Кабінету Міністрів України від 05.08.2020 р. № 695. Законодавство України: сайт. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/695-2020-%D0%BF#Text
- Про місцеве самоврядування в Україні: Закон України від 21.05.1997 р. № 280/97-ВР. Законодавство України: сайт. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/280/97-%D0%B2%D1%80#Text
- Стале ендогенне зростання регіонів України в умовах децентралізації: монографія / ред. І. З. Сторонянська. Львів: ДУ «Інститут регіональних досліджень імені М. І. Долішнього НАН України, 2019. 501 с.
- Шевчук О. Ю. Територіальний маркетинг як ефективний інструмент та перспективний напрямок сучасного менеджменту. Збірник наукових праць Таврійського державного агротехнологічного університету (економічні науки). 2012. № 2(18). С. 308-314.
|