УДК 228.46:339.138; JEL L80, M37 Ангелко І. В., Бондаренко В. М., Коваль О. Д. Роль маркетингу в розвитку сфери послуг в Україні. Регіональна економіка. 2022. №1(103). С. 72-77. DOI: https://doi.org/10.36818/1562-0905-2022-1-7. Літер.: 13
Автори
Ангелко Ірина Володимирівнакандидат економічних наук
старший викладач кафедри економіки і маркетингу, навчально-науковий інститут підприємництва та перспективних технологій, Національний університет «Львівська політехніка»
Контакти: iryna.anhelko@gmail.com
Сторінки:
Бондаренко Вікторія Михайлівнакандидат економічних наук, доцент
доцент кафедри бізнес-адміністрування, маркетингу та менеджменту, ДВНЗ "Ужгородський національний університет"; старший науковий співробітник, Закарпатський регіональний центр соціально-економічних і гуманітарних досліджень НАН України
Контакти: viktoriya.bondarenko@gmail.com, viktoria.bondarenko@uzhnu.edu.ua
Сторінки:
Коваль Олександр Дмитровичстарший викладач кафедри туристичної інфраструктури та готельно-ресторанного господарства, факультет туризму та міжнародних комунікацій, ДВНЗ "Ужгородський національний університет"
Контакти: oleksandr.koval@gmail.com, oleksandr.koval@uzhnu.edu.ua
Сторінки:
АнотаціяВисвітлено особливості та тенденції розвитку сфери послуг в Україні за результатами дослідження окремих показників. Визначено, що, попри соціально-економічну нестабільність у країні, рівень розвитку вітчизняної сфери послуг залишається досить високим, що зумовлено проникненням останньої практично у всі види господарської діяльності. Доведено, що зростання ролі сфери послуг обумовлено загальносвітовими тенденціями та впливом цілої низки чинників. Зазначено, що саме через вплив цих тенденцій сфера послуг урізноманітнюється. Водночас різні види послуг потребують застосування відмінних управлінських підходів, центральне місце серед яких займає маркетинг. Висвітлено роль маркетингу як чинника сучасного розвитку сфери послуг в Україні з погляду визначення особливостей і потреби в застосуванні його головних інструментів і методів. Доведено, що роль маркетингу у сфері послуг полягає в максимізації задоволення та оптимізації інтересів споживачів і виробників шляхом застосування сучасних маркетингових інструментів.
Ключові слова:сфера послуг, маркетинг, маркетингові інструменти, суб’єкти сфери послуг
Посилання- Пугачевська К. Й. Сфера послуг в Україні: особливості розвитку та стратегічні перспективи. Науковий вісник Міжнародного гуманітарного університету. Серія: Економіка і менеджмент: зб. наук. пр. 2016. Вип. 18. С. 52-55.
- Олексюк Г. В., Попадинець Н. М., Самотій Н. С. Управління територіальними громадами на засадах територіального маркетингу: теоретико-методологічні аспекти. Регіональна економіка. 2021. № 3(101). С. 15-27. DOI: https://doi.org/10.36818/1562-0905-2021-3-2
- Основні проблеми економіки розвитку / пер. з англ. К.: Либідь, 2003. 684 c.
- Овдіюк О. М., Швець Т. В. Стратегічні аспекти розвитку вітчизняного ринку сфери послуг. Ефективна економіка. 2020. № 9. DOI: https://doi.org/10.32702/2307-2105-2020.9.65
- Раменська С. Є., Радченко О. А. Створення маркетингової системи компанії сфери послуг. Причорноморські економічні студії. 2017. Вип. 16. С. 88-93.
- Пілюшенко В. Л., Аракелова І. О. Стратегія інноваційного управління сферою послуг на основі маркетингового підходу. Маркетинг і менеджмент інновацій. 2013. № 4. С. 133-142.
- Ангелко І. В., Лех І. А. Практичні аспекти застосування маркетингових комунікацій в діяльності суб’єктів господарювання. Вісник Хмельницького національного університету: Економісні науки. 2020. № 5(286). С. 11-14. DOI: https://doi.org/10.31891/2307-5740-2020-286-5-2
- Послуги. Державна служба статистики України: сайт. 2022. URL: http://www.ukrstat.gov.ua
- Національні рахунки. Валовий внутрішній продукт у фактичних цінах. Державна служба статистики України: сайт. 2022. URL: http://www.ukrstat.gov.ua
- Діяльність підприємств. Кількість суб’єктів господарювання за видами економічної діяльності. Державна служба статистики України: сайт. 2022. URL: http://www.ukrstat.gov.ua
- Лавлок К. Маркетинг услуг: персонал, технологии, стратегии. М.: Издат. дом «Вильямс», 2005. 1008 с.
- Ткаченко Л. В. Маркетинг послуг. Дніпропетровськ: ДУЕП, 2002. 192 с.
- Types of services and classification of services. BBAmantra: Website. 2019. URL: https://bbamantra.com/types-of-services
|