УДК 658:330.341.1:338.26"405"; JEL F17, M20, O32 Гарасимлюк М. В., Запишна А. С. Формування інноваційної стратегії розвитку підприємства. Регіональна економіка. 2022. №3(105). С. 118-125. DOI: https://doi.org/10.36818/1562-0905-2022-3-13 Літер.: 12
Автори
Гарасимлюк Марія Володимирівнакандидат економічних наук
доцент кафедри управління та експертизи товарів, економічний факультет, Львівський національний університет імені Івана Франка
Контакти: marysoltys@ukr.net
Сторінки:
Запишна Анна Сергіївнастудентка, економічний факультет, Львівський національний університет імені Івана Франка
Контакти: zapyshnayaann98@ukr.net
Сторінки:
АнотаціяДосліджується актуальне питання ефективного формування інноваційної стратегії торговельного підприємства. Виявлено, що підприємство ефективно використовує результати маркетингових досліджень ринку, аналізує новітні розробки виробників та успішно формує інноваційні стратегії. З’ясовано, що інноваційні стратегії формуються для вдосконалення продукції та розширення асортименту послуг, розроблення нових моделей обслуговування споживача з використанням персонального підходу до його запитів. Показано, що планування інноваційних стратегій містить розрахунки економічної ефективності і є націленим на формування ефективної асортиментної політики, забезпечення належного рівня обслуговування клієнтів, максимізацію прибутку, мінімізацію рівня ризиків і забезпечення зростання капіталізації підприємства. Виявлено проблеми формування інноваційних стратегій: відсутність зворотного зв’язку зі стратегією розвитку персоналу та протиріччя з оперативними потребами щодо економії ресурсів. Запропоновано посилити програми мотивації персоналу, що сприятиме розвитку людських ресурсів і забезпечить підприємству конкурентні переваги на основі технологічного та продуктового лідерства, якості продукції і послуг. Подальші дослідження проблеми мають бути зосереджені на питаннях удосконалення методики оцінювання ефективності інноваційних проєктів, доповненні їх визначенням соціальної відповідальності бізнесу.
Ключові слова:торговельне підприємство, ринок, стратегія, інновації, конкуренція, ресурси, сталий розвиток
|