Науково-практичний журнал
УКР   ENG
Регіональна економіка
   



Журнал Регіональна економіка -- re2024.01.102

Репозитарій ІРД НАНУ УДК 330.341.1:637.1:658.821; JEL О31, О32, М11, М39
Гарасимлюк М. В., Кісточка Ю. В. Особливості інноваційної діяльності підприємств молочної продукції. Регіональна економіка. 2024. №1(111). С. 102-111. DOI: https://doi.org/10.36818/1562-0905-2024-1-10
Літер.: 11

Автори



Гарасимлюк Марія Володимирівна

кандидат економічних наук

доцент кафедри управління та експертизи товарів, економічний факультет, Львівський національний університет імені Івана Франка

Контакти: marysoltys@ukr.net

Сторінки:



Кісточка Юлія Вікторівна

студентка, економічний факультет, Львівський національний університет імені Івана Франка

Контакти: juliakist3@gmail.com

Сторінки:

Анотація

Досліджено проблему інноваційної діяльності українського підприємства з виробництва молочної продукції. З використанням методів аналізу та синтезу проаналізовано стратегічне планування інноваційного розвитку, особливості реалізації інноваційних проєктів. Виявлено, що продуктові інновації мають здебільшого покращувальний характер, спрямовуються на молодіжну аудиторію. Організаційна побудова передбачає чіткий розподіл завдань і обов’язків спеціалістів на всіх етапах розроблення та впровадження інноваційної стратегії. Розглядаються питання реалізації відповідних управлінських рішень, урахуванню та попередженню можливих ризиків інноваційної діяльності. Надано рекомендації щодо залучення фахівців дистрибуції та незалежних консалтингових компаній. Запропоновано здійснювати деталізацію та уточнення інвестиційних планів у квартальних, місячних і тижневих планах. Виявлено, що кадрове забезпечення інноваційного розвитку має формалізований характер. Для збільшення інноваційного потенціалу персоналу рекомендовано запровадити організаційно-кадровий аудит, що дасть змогу привести інноваційний потенціал у відповідність цілям інноваційного розвитку підприємства. Рекомендовано більше уваги приділяти виявленню, оцінюванню та попередженню інноваційних ризиків. Подальші дослідження доцільно сконцентрувати в напрямі аналізу переваг і недоліків інноваційної політики підприємства в умовах війни та післявоєнного відновлення вітчизняної економіки.

Ключові слова:

організаційні інновації, продуктові інновації, технологічні інновації, стратегічне планування, маркетинг, молочна продукція

Посилання

    
  1. Свидрук І. І. Передумови стратегічного планування інноваційного розвитку підприємств. Вісник Тернопільського національного економічного університету. 2020. №. 2. С. 24-35. DOI: https://doi.org/10.35774/visnyk2020.02.024
  2. Пілецька С. Т., Ткаченко Є. В. Формування стратегії інноваційного розвитку підприємства. Економічні студії. 2020. № 1. С. 146-150.
  3. Головчук Ю. О., Пчелянська Г. О. Особливості формування стратегії підвищення конкурентоспроможності підприємства на основі парадигми інноваційного розвитку. Економіка та держава. 2020. № 3. С. 66-70. DOI: https://doi.org/10.32702/2306-6806.2020.3.66
  4. Грабчук І., Бугайчук В., Аляб’єва В. Стратегія інноваційного розвитку підприємства. Економіка та суспільство. 2022. Вип. 44. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2022-44-84
  5. Ілляшенко С. М., Шипуліна Ю. С., Ілляшенко Н. С. Управління знаннями при формуванні стратегії випереджаючого інноваційного розвитку підприємства. Проблеми системного підходу в економіці: зб. наук. пр. 2019. Вип. 3(71). Ч. 1. С. 215-223. DOI: https://doi.org/10.32782/2520-2200/2019-3-31
  6. Ємельянов О. Ю. Інноваційний розвиток підприємств: сутність, послідовність оцінювання та перешкоди на його шляху. Ефективна економіка. 2020. № 11. DOI: https://doi.org/10.32702/2307-2105-2020.11.7
  7. Міценко Н. Г., Іванченко Г. В., Боднарюк В. А., Лозовий Т. І. Управління персоналом на засадах сталого розвитку як складова організаційно-економічного механізму інноваційного розвитку підприємства. Вісник ЛТЕУ. Економічні науки. 2022. № 67. С. 21-26. DOI: https://doi.org/10.36477/2522-1205-2022-67-03
  8. Маркіна І. А., Вороніна В. Л., Філатова К. Є. Менеджмент персоналу в умовах стійкого інноваційного розвитку підприємства. Підприємництво та інновації. 2021. № 17. С. 39-42. DOI: https://doi.org/10.37320/2415-3583/17.7
  9. Стеценко Н. О., Іноземцева К. В. Виробництво функціональних харчових продуктів – сучасний напрям інноваційного розвитку підприємств харчової промисловості. Prospects for the development of modern science and practice: Abstracts of XVI International scientific and practical conference (Graz, Austria, 11-12 May, 2020). Pp. 345-348. URL: https://dspace.nuft.edu.ua/server/api/core/bitstreams/d855f1b4-7daf-44e7-9c15-78a175e552fe/content
  10. Бурмака Т. М., Мусіяченко А. А. Обґрунтування управлінських рішень щодо проектів інноваційного розвитку. Бізнес Інформ. 2018. № 11(490). С. 95-99.
  11. Берник І. М. Інноваційний підхід до одержання високоякісного молока-сировини. Техніка, енергетика, транспорт АПК. 2019. № 3(106). С. 46-55. DOI: https://doi.org/10.37128/2520-6168-2019-3-6


Веб-майстер П. Попадюк