УДК 658.5:338.2; JEL M14, M21, G32, O30, Q56 Лагодієнко О. В. Дослідження інтеграції ESG-факторів у корпоративну стратегію підприємства. Регіональна економіка. 2024. №3(113). С. 117-123. DOI: https://doi.org/10.36818/1562-0905-2024-3-10 Літер.: 10
Автори Лагодієнко Олег Вікторовичкандидат економічних наук
докторант кафедри цифрових технологій фінансових операцій, Навчально-науковий інститут економіки, управління і бізнесу ім. Г.Е. Вейнштейна, Одеський національний технологічний університет
Контакти: oleg@ethicontrol.com
Сторінки:
АнотаціяРозглянуто еволюцію концепції корпоративної стратегії як надзвичайно важливого інструменту управління. Виявлено, що еволюція поглядів на корпоративну стратегію потребує постійного вдосконалення інструментів стратегічного управління. Обґрунтовано важливість інтеграції різних підходів до розроблення корпоративної стратегії для забезпечення стійкості та конкурентних переваг у змінному бізнес-середовищі. З’ясовано, що сучасні компанії усвідомлюють важливість факторів ESG (екологічних, соціальних та управлінських) для забезпечення довгострокової стійкості бізнесу. Наведено зміни у стратегії компаній під впливом ESG, такі як розвиток екологічно стійких практик, поліпшення умов праці та підвищення прозорості управління. Обґрунтовано, що компанії, які інтегрують ESG у свої стратегії, підвищують шанси на довгостроковий успіх, покращують репутацію та сприяють сталому розвитку. Залучення зацікавлених сторін до процесів прийняття рішень дає компаніям змогу краще відповідати очікуванням і формувати довгострокові партнерські відносини. Виявлено, що інтеграція ESG сприяє адаптації підприємств до швидко змінюваних умов ринку, підвищуючи їхню конкурентоспроможність і стійкість у довгостроковій перспективі.
Ключові слова:корпоративна стратегія, ESG-фактори, стратегічне управління, адаптаційний підхід, конкурентні переваги
Посилання- Ansoff H. I. Corporate Strategy: An Analytic Approach to Business Policy for Growth and Expansion. New York: McGraw-Hill, 1965.
- Герасимчук В. Г. Стратегічне управління: теорія, механізми, ефективність. Стратегія бізнесу: футурологічні виклики: зб. матеріалів Міжнар. наук. практ. інтернет-конф., 20-22 листоп. 2019 р. Київ: КНЕУ, 2019. С. 179-187. URL: https://ir.kneu.edu.ua:443/handle/2010/31913
- Довбня С. Б., Найдовська А. О., Хитько М. М. Стратегія підприємства: навч. посіб. Дніпро: НМетаАУ, 2011. 71 с.
- Ігнатьєва І. А. Стратегічний менеджмент: підручник. Київ: Каравела, 2008. 480 с.
- Mintzberg H. The Rise and Fall of Strategic Planning. HBR: Website. 1994. URL: https://hbr.org/1994/01/the-fall-and-rise-of-strategic-planning
- Porter M. E. Competitive Strategy: Techniques for Analyzing Industries and Competitors. New York: Free Press, 1980.
- Саєнко М. Г. Стратегія підприємства: навч. посіб. Тернопіль: Економічна думка, 2006. 390 с.
- Chandler A. D. Strategy and Structure: Chapters in the History of the American Industrial Enterprise. Boston: MIT Press, 1962.
- Шершньова З. Є. Стратегічне управління: підручник. 2-ге вид., перероб. і доп. К.: КНЕУ, 2004. 699 с.
- Dibra S. The 2023 State of Corporate ESG: How companies are embracing ESG for resilience and growth. Thomson Reuters: Website. 07.11.2023. URL: https://www.thomsonreuters.com/en-us/posts/esg/state-of-corporate-esg-report-2023
|