Досліджуються процеси та трансформаційні зміни на деокупованих територіях. обґрунтовуються підходи до їх відновлення і просторового розвитку. Акцентовано на нормативно-правових вимогах функціонування деокупованих територій. Охарактеризовано методику аналізу, оцінювання та обґрунтування рішень стосовно деокупованих територій, що передбачає структуризацію системи в розрізі п’яти детермінант (просторових, економічних, соціальних, часових, управлінських) та їхніх взаємозв’язків і взаємодій. На прикладі кількох громад охарактеризовано основні трансформації, що відбулися на деокупованих територіях. Оцінка ситуації та основних змін на деокупованих територіях ураховує такі інтегральні характеристики, як продуктивна спроможність, безпечність та інклюзивність середовища, соціальні процеси та рівень життя, фінансова залежність і бюджетна політика, нематеріальні трансформації та наслідки війни. Визначено пріоритети розвитку деокупованих територій: інвентаризація та систематизація даних, посилення стійкості регіону та організації безпеки середовища, напрацювання механізмів територіального співробітництва, інтенсифікація проєктних робіт з оновлення містобудівної документації та розроблення комплексних планів просторового розвитку, а також стимулювання економічної активності.
деокуповані території, деокупація, російська агресія, просторовий розвиток, післявоєнне відновлення, територіальні трансформації, наслідки війни, регіональна політика
Проаналізовано підходи до моніторингу соціально-економічного розвитку самоврядної територіальної громади, яка має у своєму розпорядженні прийнятий стратегічний план розвитку. Встановлено, що моніторинг соціально-економічного розвитку самоврядної територіальної громади, яка має стратегічний план свого розвитку, не має зводитися лише до констатації прямих і опосередкованих результатів виконання чи невиконання стратегічного плану. Розроблений за результатами моніторингу звіт має інформувати, якою мірою досягнуто кожну операційну ціль, які завдання стратегічного плану втратили актуальність з огляду на зовнішні чи внутрішні зміни, має наводити пропозиції щодо внесення змін в основний текст стратегічного плану розвитку самоврядної територіальної громади із зазначенням причин, а також подавати обґрунтовані пропозиції щодо удосконалення чинної системи моніторингу реалізації стратегічного плану розвитку самоврядної територіальної громади.
самоврядна територіальна громада, моніторинг соціально-економічного розвитку, стратегічний план
Цитування
Карий О. І., Глинський Н. Ю. Об’єднання зусиль територіальних громад з метою використання їх туристично-рекреаційного потенціалу. Ефективна економіка. 2020. Вип. 5. DOI: https://doi.org/10.32702/2307-2105-2020.5.15 {re2024.02.133.020}