Науково-практичний журнал
УКР   ENG
Регіональна економіка
   



Журнал Регіональна економіка -- re2018.02.075

Репозитарій ІРД НАНУ Репозитарій НБУВ УДК 339.3:330.567.2/.4; JEL L10, L11, L51, L81
Попадинець Н. М. Сучасні тенденції розвитку внутрішнього ринку споживчих товарів. Регіональна економіка. 2018. №2(88). С. 75-79. URL: http://re.gov.ua/doi/re2018.02.075_u.php.
Літер.: 6

Автори

Анотація

На сучасному етапі розвитку суспільства внутрішній споживчий ринок став одним з перших індикаторів багатьох трансформаційних процесів, що відбуваються в державі, регіоні, місті чи селі. Проблеми розвитку споживчого ринку набувають особливого значення, оскільки він є невід’ємною частиною відтворювальної системи країни, забезпечує взаємозв’язок виробництва і споживання, реалізацію товарів і послуг споживання і істотно впливає на якість і рівень життя населення. Цей процес потребує логічної послідовності дій, що робляться з урахуванням діючих напрямів і критеріїв розвитку споживчого ринку, постійного обміну інформацією, зіставлення отриманих на певних етапах результатів з бажаними. Усе це дозволить якісно і своєчасно коригувати напрями його розвитку. Споживчий ринок складається з таких основних сегментів, як ринок продовольчих товарів і непродовольчих товарів. Взаємодіючи один з одним, вони забезпечують потреби населення і створюють можливості для успішного функціонування економіки. Реформування його сегментів і поява конкуренції привели до розвитку нових форм і методів торгівлі, громадського харчування та побутового обслуговування і змінили усталені в цій сфері принципи і методи управління підприємствами. Цей сектор економіки держави стрімко розвивається разом зі збільшенням притоку в нього внутрішніх і зовнішніх інвестицій. Тому дослідження споживчого ринку в сучасних умовах є надзвичайно актуальним. Метою статті є аналіз сучасних тенденцій розвитку внутрішнього споживчого ринку та обґрунтування на цій основі пропозицій, спрямованих на активізацію цього процесу. Визначено сучасні тенденції розвитку внутрішнього споживчого ринку Україні з урахуванням фінансово-економічної кризи (2008-2009 рр.), нестабільності суспільно-політичної ситуації в країні (2013-2014 рр.), стрімкої девальвації національної валюти та високої імпортозалежності. Проаналізовано індекси фізичного обсягу товарної структури роздрібного товарообороту підприємств в Україні та динаміку роздрібного товарообороту, зокрема продовольчих і непродовольчих товарів. З’ясовано, що метою функціонування споживчого ринку є задоволення потреб різних соціальних верств населення необхідними товарами споживання відповідно до їх купівельної спроможності. Запропоновано заходи щодо підвищення активізації розвитку внутрішнього споживчого ринку України.

Ключові слова:

внутрішній споживчий ринок, непродовольчі товари, продовольчі товари, товарообіг, фінансово-економічна криза

Посилання

    
  1. Попадинець Н. М. Регіональний ринок споживчих товарів: сутність і засадничі положення функціонування // Регіональна економіка. 2017. №1. С. 17-22.
  2. Індекси фізичного обсягу роздрібного товарообороту підприємств роздрібної торгівлі за товарними групами // Державна служба статистики України: сайт. 2018. URL: www.ukrstat.gov .ua
  3. Індекс інфляції. Міністерство фінансів України: сайт. 2018. URL: https://index.minfin.com.ua/ua/economy/index/inflation/
  4. Школяренко О. О., Рустамова Г. М. Ринок споживчих товарів України: тенденції розвитку і вплив на структуру економіки. Актуальні проблеми економічного і соціального розвитку регіону. 2011. С. 182-186.
  5. Уманців Ю. М., Міняйло О. І., Чудак В. В. Тенденції розвитку внутрішньої торгівлі України. Актуальні проблеми економіки. 2016. №7(181). С. 151-162.
  6. Обсяги роздрібного товарообороту // Державна служба статистики України: сайт. 2018. URL: www.ukrstat.gov.ua


Веб-майстер П. Попадюк