Науково-практичний журнал
УКР   ENG
Регіональна економіка
   



Журнал Регіональна економіка -- re2018.02.080

Репозитарій ІРД НАНУ Репозитарій НБУВ УДК 339.33:332.132; JEL L81, R12
Безпарточний М. Г. Використання реінжинірингу при оптимізації бізнес-процесів підприємств оптової торгівлі регіону. Регіональна економіка. 2018. №2(88). С. 80-88. URL: http://re.gov.ua/doi/re2018.02.080_u.php.
Літер.: 23

Автори



Безпарточний Максим Григорович

кандидат економічних наук, доцент

доцент кафедри економіки підприємства та економічної кібернетики, Полтавський університет економіки і торгівлі

Контакти: businesshold@mail.ru

Сторінки:

Анотація

Розглядаються основні аспекти забезпечення оптимізації бізнес-процесів оптових підприємств регіону на основі реінжинірингу. На підставі статистичних даних щодо діяльності суб’єктів господарювання досліджено сучасний стан та основні проблеми оптових підприємств регіону. Враховуючи специфіку функціонування оптових підприємств регіону, встановлено, що забезпечення їх ефективної діяльності та подальшого розвитку стримується регіональними диспропорціями, ресурсним забезпеченням та тіснотою зв’язку між суб’єктами інфраструктури споживчого ринку. До основних проблем здійснення господарської діяльності оптових підприємств регіону належать: зменшення кількості оптових підприємств у регіонах України, погіршення економічних показників діяльності (збиток, зростання заборгованості, амортизація складських площ), зростання конкуренції з боку національних та іноземних роздрібних торговельних мереж, відсутність подальшої стратегії розвитку тощо. Для розуміння операційних процесів функціонування та забезпечення подальшого розвитку оптових підприємств регіону здійснено розгляд сутності понять «реінжиніринг», «бізнес-процес» та «оптимізація операційної діяльності». Встановлено, що основною метою реінжинірингу бізнес-процесів оптових підприємств регіону є зниження операційних витрат і збільшення прибутку. Враховуючи практичну діяльність оптових підприємств регіону, ідентифіковано основні напрями оптимізації бізнес-процесів, зокрема, удосконалення техніко-технологічної структури, формування ефективної кадрової політики, покращення торговельного та логістичного сервісу, інформаційне забезпечення операційної діяльності, удосконалення взаємозв’язків зі споживачами на ринку. Для оптимізації бізнес-процесів оптових підприємств регіону запропоновано відповідну схему з використанням реінжинірингу. Основним аспектом при цьому є ранжування бізнес-процесів оптових підприємств регіону, використання зворотного моніторингу, розробка моделей оптимізації бізнес процесів і формування організаційно-економічної та інформаційної систем підтримки. Визначено перспективні шляхи розвитку реінжинірингу бізнес процесів у контексті забезпечення ефективності функціонування оптових підприємств регіону. Серед них: зниження рівня операційних витрат і зростання прибутку, це дозволить оптовим підприємствам збільшити обсяги діяльності у регіонах, запровадити нові формати торгівлі; забезпечення контролю якості торговельних та сервісних послуг для споживачів; підвищення рівня задоволення потреб споживачів; впровадження відповідного інформаційного забезпечення для категорій споживачів та операційної діяльності; мінімізація та попередження ризиків задля розробки та впровадження заходів щодо пом’якшення негативного впливу на діяльність та усунення зовнішніх загроз; удосконалення техніко-технологічного стану складських приміщень шляхом запровадження сучасних технологій та автоматизації складських процесів; використання методологічного підходу, що дозволяє контролювати бізнес-процеси на усіх стадіях життєвого циклу оптового підприємства.

Ключові слова:

реінжиніринг, бізнес-процеси, оптові підприємства, оптимізація, регіон

Посилання

    
  1. Ilchenko N. Issues of innovative approaches implementation to the wholesale trade enterprises // Економічний часопис-XXI. 2016. № 160 (7/8). P. 66-70. Retrieved from http://soskin.info/userfiles/file/Economic-Annals-pdf/DOI/ea-V160-13.pdf
  2. Куцик П. О., Вірт М. Я. Організаційно-економічний механізм функціонування оптової торгівлі в ринковому середовищі: монографія. Львів: Вид-во Львівcької комерційної академії, 2011. 320 с.
  3. Лисак Г. Г. Оптова торгівля України: регіональні особливості розвитку // Науковий вісник Полтавського університету економіки і торгівлі. Серія «Економічні науки». 2013. № 5 (61). С. 131-134.
  4. Лупак Р. Л., Хомицький А. І. Удосконалення методики оцінювання ефективності функціонування підприємств оптової торгівлі // Бізнес Інформ. 2016. № 7. С. 73-79. URL: http://business-inform.net/export_pdf/business-inform-2016-7_0-pages-73_79.pdf.
  5. Носкова Е. В., Романова И. М. Методический подход к оценке ресурсного потенциала сферы оптовой торговли региона // Актуальні проблеми економіки. 2015. № 5. С. 288-296.
  6. Оптова торгівля в Україні: монографія / ред. А. А. Мазаракі. Київ: Київський національний торговельно-економічний університет, 2016. 208 с.
  7. Трішкіна Н. І. Інноваційні підходи розвитку оптової торгівлі України // Науковий вісник Буковинського державного фінансово-економічного університету. Економічні науки. 2014. Вип. 27. С. 411-416.
  8. Трішкіна Н. І. Оптова торгівля як складова інфраструктури товарного ринку // Науковий вісник Херсонського державного університету. Серія: Економічні науки. 2014. Вип. 4. С. 72-76.
  9. Фролова Л. В., Юрченко Ю. Ю. Методологічні підходи до аналізу й управління стейкхолдерами в оптовій торгівлі // Вісник Донецького національного університету економіки і торгівлі ім. Михайла Туган-Барановського. Серія: Економічні науки. 2011. № 3. С. 206-211.
  10. Champy J. Reengineering Management – The Mandate for New Leadership. New York: Harper Business, 1995.
  11. Hammer M., Champy J. Reengineering the Corporation – A Manifesto for Business Revolution. New York: Harper Business, 1993. 223 p.
  12. Greasley M. Using business-process simulation within a business process reengineering approach. Business Process Management Journal. 2003. Vol. 9, No. 3. Pp. 408-420.
  13. Gunasekaran A., Kobu B. Modelling and analysis of business process reengineering. International Journal of Production Research. 2002. Vol. 40, No. 11. Pp. 2521-2546.
  14. Irani Z., Hlupic V., Giaglis G. Business process reengineering: An analysis perspective. International Journal of Flexible Manufacturing Systems. 2002. Vol. 14. Pp. 5-10.
  15. Ould, M. (1995). Business Processes: Modelling and Analysis for Re-Engineering and Improvement. Chichester, U. K.: Wiley.
  16. Vergidis K., Tiwari A., Majeed B. Business process improvement using multi-objective optimization. BT Technology Journal. 2006. Vol. 24(2). Pp. 229-235.
  17. Гриценко Л. Л. Генезис реінжинірингу бізнес-процесів як елемента формування ефективної системи управління в діяльності промислових підприємств // Механізм регулювання економіки. 2015. № 2. С. 31-37.
  18. Івата В. В., Мілько І. В., Швець К. М. Підходи до управління реінжинірингом бізнес-процесів на підприємствах машинобудування // Інвестиції: практика та досвід. 2016. № 11. С. 32-35.
  19. Климчук М. М. Формування та реалізація організаційно-економічного апарату реінжинірингу в управлінні бізнес-процесами // Формування ринкових відносин в Україні. 2015. № 5. С. 116-119.
  20. Литвиненко Л. Л., Собкова А. О. Особливості реінжинірингу бізнес-процесів на підприємствах ЄС // Формування ринкових відносин в Україні. 2015. № 2. C. 83-87.
  21. Таранюк Л. М. Методологія реінжинірингу бізнес-процесів промислових підприємств // Механізм регулювання економіки. 2011. № 1 (51). С. 111-119.
  22. Чухрай Н. I., Матвій С. І. Реінжиніринг бізнес-процесів у централізації управління промисловим підприємством // Маркетинг і менеджмент інновацій. 2015. № 3. С. 172-181.
  23. Оптова торгівля. Статистична інформація. Сайт Державної служби статистики України. 2018. URL: http://www.ukrstat.gov.ua


Веб-майстер П. Попадюк