Науково-практичний журнал
УКР   ENG
Регіональна економіка
   



Мальська Марта Пилипівна



Мальська Марта Пилипівна

доктор економічних наук, професор

завідувач кафедри туризму, географічний факультет, Львівський національний університет імені Івана Франка

Контакти: malskym@ukr.net, marta.malska@lnu.edu.ua, kaftour@franko.lviv.ua

Сторінки:



Співавтори



Біланюк Ольга Петрівна



Публікації



Репозитарій НБУВ Репозитарій ІРД НАНУ УДК [339.1:338.48]:339.92:005; JEL L83, F15, F29
Мальська М. П., Біланюк О. П. Концепція смарт-спеціалізації як методологічна основа розвитку транскордонних туристичних ринків. Регіональна економіка. 2018. №2(88). С. 39-43. URL: http://re.gov.ua/doi/re2018.02.039_u.php.

Літер.: 9


Розглянуто потенціал концепції смарт спеціалізації та напрями її застосування для розвитку транскордонних туристичних ринків. Проаналізовано Стратегію розвитку Європи 2020, яка базується на принципах розумної спеціалізації, сталого та інклюзивного розвитку. Визначено перспективи розвитку сфери туризму в контексті пріоритетів Стратегії Європа 2020: відповідно до Стратегії туризм не виділено в ролі сфери концентрації ресурсів, водночас стимулюється розвиток туризму на засадах розумної спеціалізації. Виявлено, що 28 регіонів ЄС обрали туризм як один з пріоритетних видів діяльності в інноваційних стратегіях розвитку. Ще 44 регіони зосереджені на різних аспектах економічного розвитку, опосередковано пов’язаних з туристичною індустрією. Обґрунтовано напрями розвитку туризму на засадах розумної спеціалізації, серед яких: модернізація шляхом застосування різного роду технологій, що матиме вплив на ефективність функціонування сфери туризму; активізація наукових досліджень функціонування туристичної сфери, впровадження в практичну діяльність наукових розробок; створення кластерів, розвиток локальних мереж задля включення більшої кількості місцевих підприємців; використання енергоефективних будівель та екологічно чистого транспорту; продукування інновацій у таких сферах, як медичний туризм, оздоровчий туризм тощо; пошук нових підприємницьких ініціатив у сфері туризму, які б дозволяли залучати та ефективно використовувати людський (зокрема креативний) потенціал, для прикладу, діловий чи активний туризм. Європейський досвід доводить, що важливо розглядати туризм не як сферу, що перебуває в тіні промислового сектору, а як невід’ємну складову регіональної інноваційної системи та елемент розвитку економіки знань у регіоні. Безперспективною в сучасних умовах є стратегія розвитку туризму, що базується виключно на засадах використання культурних і природних ресурсів. Так само хибним є бачення модернізації та інноваційного розвитку туризму виключно у більш активному використанні ІКТ та Інтернету. Не менш важливу роль мають відіграти управлінські інновації, продукування інноваційних видів послуг, використання технологій, пов’язаних з використанням робототехніки, інноваційної медичної апаратури, відновлюваної енергетики тощо. Встановлено, що в Україні смарт-спеціалізація саме як інноваційна система прийняття рішень у сфері регіональної та структурної політики на практиці взагалі не отримала розвитку. 
розумна спеціалізація, туризм, регіональний розвиток, розумний регіон, транскордонний туристичний ринок 



Репозитарій НБУВ Репозитарій ІРД НАНУ Мальська М. П. Організаційно-економічні засади управління розвитком просторових систем послуг / М. П. Мальська // Регіональна економіка. – 2010. – №3(57). – С. 46-53. 

Досліджено проблему формування та функціонування просторових систем послуг, а також створення обґрунтованої системи управління цими процесами на державному та регіональному рівнях в Україні в умовах глобалізації, регіоналізації, інноваційного розвитку та постіндустріальної трансформації, соціальної орієнтованості національної економіки. Автором детерміновано стратегічні цілі управління розвитком просторових систем послуг та конкретизовано механізми їх досягнення на макро-, мезо- та локальному рівнях. Значну увагу приділено підходам до удосконалення системи просторового планування, яке визначено засадничим механізмом забезпечення ефективності і збалансованості розвитку просторових систем послуг. 
послуги, просторова система послуг, управління розвитком просторових систем послуг 



Цитування



Мальська М. П., Худо В. В. Туристичний бізнес: теорія та практика. К.: Центр учбової літератури, 2007. 424 с. {re2020.03.109.006}

Мальська М. П., Пандяк І. Г. Готельний бізнес: теорія та практика: підручник. 2-е вид. перероб. та доп. К.: Центр учбової літератури, 2012. 472 с. {re2020.03.109.008}

Мальська М. П., Худо В. В., Цибух B. I. Основи туристичного бізнесу: навч. посіб. К.: Центр навчальної літератури, 2004. 272 с. {re2020.04.050.006}

Мальська М. П., Рутинський М. Й., Паньків Н. М. Туризм у міжнародному і національному вимірах. Історія і сучасність: монографія. Львів: ВЦ ЛНУ імені Івана Франка, 2008. 268 с. {re2022.02.017.025}

Мальська М. П. Міжнародний туризм і сфера послуг. Київ: Знання, 2008. 661 с. {re2023.02.072.005}


Веб-майстер П. Попадюк