Науково-практичний журнал
УКР   ENG
Регіональна економіка
   



Паска Олег Володимирович



Паска Олег Володимирович

кандидат наук з державного управління

директор департаменту освіти і науки, Львівська обласна державна адміністрація

Контакти: paskaoleh@gmail.com

Сторінки:



Співавтори



Давимука Степан Антонович



Публікації



Репозитарій ІРД НАНУ УДК [330.341:37]-029:6; JEL I21, O15, R58
Давимука С. А., Паска О. В. Формування екосистеми освітніх технологій (EdTech) в Україні: регіональний контекст. Регіональна економіка. 2025. №2(116). С. 39-55. DOI: https://doi.org/10.36818/1562-0905-2025-2-4

Літер.: 30


Проаналізовано інформацію щодо рейтингів українських університетів, складених експертними організаціями на основі відповідних критеріїв оцінювання освіти. Виявлено, що суттєвим фактором якості освіти є ступінь упровадження новітніх освітніх технологій. На основі аналізу трендів розвитку освіти встановлено, що у 2025 р. освіта трансформуватиметься під впливом технологій, які змінюють її конфігурацію, передусім штучного інтелекту. Зазначається, що традиційна модель фронтального навчання не відповідає потребам сьогоденного суспільства, в якому відбуваються швидкоплинні процеси, а тому такі навички, як емоційний інтелект і комунікація, стають дедалі більш важливими. Обґрунтовано обов’язковість наявності в кожній громаді стратегічного плану розвитку освіти з відповідною компонентою технологічного забезпечення, що допоможе скоординувати бюджетне планування в частині ефективного цільового використання ресурсів, а мещканці громади краще розумітимуть спільну мету й пропонуватимуть власні вміння та навички для її досягнення. Визначено проблеми формування екосистеми галузі освітніх технологій в Україні на регіональному рівні та розроблено пропозиції щодо вирішення цих проблем. 
освіта, освітні технології (EdTech), регіональні освітні системи, капітальні інвестиції, цифровізація 



Репозитарій ІРД НАНУ УДК 330.341(477); JEL O15
Давимука С. А., Паска О. В. Тенденції та перспективи розвитку освіти як складової інноваційного потенціалу України. Регіональна економіка. 2024. №4(114). С. 63-78. DOI: https://doi.org/10.36818/1562-0905-2024-4-7

Літер.: 26


Актуалізовано та конретизовано роль освіти як важливої складової інноваційного потенціалу розвитку економіки та суспільства. На основі системного підходу визначено та охарактеризовано тенденції розвитку системи освіти України в умовах російсько-української війни з позицій інноваційності та ролі у формуванні людського капіталу. Проаналізовано та узагальнено особливості пропонованих варіантів можливих напрямів підвищення ефективності формування та реалізації інноваційного потенціалу системи розвитку освіти та стратегічні завдання на період післявоєнної відбудови країни. 
освіта, тенденції, інноваційний потенціал, інноваційність, післявоєнна відбудова 



Репозитарій ІРД НАНУ УДК 330.341; JEL A11, O30
Давимука С. А., Паска О. В. Наука як спосіб нарощування інноваційного потенціалу економіки: проблеми, ризики, перспективи. Регіональна економіка. 2023. №4(110). С. 20-34. DOI: https://doi.org/10.36818/1562-0905-2023-4-3

Літер.: 26


Проаналізовано роль науки як способу формування та нарощування інноваційного потенціалу розвитку економіки та суспільства. Визначено та охарактеризовано стан та особливості функціонування наукової сфери України в умовах російсько-української війни. Обґрунтовано висновок, що більшість сучасних проблем науки є продовженням та загостренням тих факторів впливу, які мали місце в довоєнний період. Узагальнено особливості підходів щодо перспектив розвитку науки як дієвої складової національної інноваційної системи та напрямів її участі в післявоєнній відбудові країни. 
наука, наукова сфера, проблеми, інноваційний потенціал, перспективи, післявоєнна відбудова 



Репозитарій ІРД НАНУ УДК [338.46:37](477); JEL I29:O18
Паска О. В. Львівщина як освітній центр: передумови та напрями розвитку. Регіональна економіка. 2020. №3(97). С. 46-56. DOI: https://doi.org/10.36818/1562-0905-2020-3-5.

Літер.: 13


Аналізуються місце освіти у ВРП Львівщини та динаміка зайнятого у сфері науки населення регіону у 2012-2018 рр. Досліджуються причини професійно-кваліфікаційного дисбалансу ринку праці Львівщини. Визначаються тенденції, які характеризують демографічну ситуацію у Львівській області, та їхні соціально-демографічні наслідки. Аналізується динаміка кількості закладів освітньої інфраструктури та споживачів освітніх послуг у регіоні у 2012-2019 рр. Розглядаються трансформаційні процеси у сфері вищої освіти. Аналізуються результати вступної кампанії 2020 р. до закладів вищої освіти Львівщини. Визначаються напрями політики залучення молоді до навчання в регіоні та рекомендуються заходи для її реалізації. 
демографічна ситуація, освітня інфраструктура, споживачі освітніх послуг, регіональна політика в освітній сфері 



Цитування



Паска О. В. Львівщина як освітній центр: передумови та напрями розвитку. Регіональна економіка. 2020. №3(97). С. 46-56. DOI: https://doi.org/10.36818/1562-0905-2020-3-5 {re2022.01.043.005}

Паска О. В. Львівщина як освітній центр: передумови та напрями розвитку. Регіональна економіка. 2020. №3(97). С. 46-56. DOI: https://doi.org/10.36818/1562-0905-2020-3-5 {re2022.02.063.007}

Беновська Л. Я., Паска О. В. Тенденції та проблеми розвитку професійно-технічної освіти в умовах реформи децентралізації. Соціально-економічні проблеми сучасного періоду України: зб. наук. пр. 2021. Вип. 1(147). С. 10-15. DOI: https://doi.org/10.36818/2071-4653-2021-1-2 {re2024.02.084.002}


Веб-майстер П. Попадюк