старший викладач кафедри економіки і маркетингу, Навчально-науковий інститут просторового планування та перспективних технологій, Національний університет «Львівська політехніка»
Розглянуто сутність та особливості застосування масової кастомізації та персоналізації в системі товарної політики підприємств. Показано, що масова кастомізація поєднує масштабне виробництво з індивідуалізацією продукції, яка стосується не лише зміни зовнішніх ознак продукту, а й налаштування його функціональних властивостей відповідно до потреб споживача. Наголошено, що логічним продовженням масової кастомізації є персоналізація, спрямована на створення унікального споживчого досвіду. Зазначено, що масова кастомізація та персоналізація є сучасними форми стратегії диференціації, яка дає змогу підвищити індивідуалізацію товарної пропозиції, формувати конкурентні переваги та оперативно реагувати на зміни ринку. Визначено основні форми та механізми реалізації персоналізації товарів. Проведено порівняльний аналіз масової кастомізації та персоналізації, а також виділено їхні спільні та відмінні ознаки. Наголошено, що ефективна інтеграція масової кастомізації та персоналізації в систему товарної політики підприємства сприяє підвищенню рівня задоволеності та зростанню лояльності споживачів, формуванню в них емоційного зв’язку з брендом, зменшенню ризику скорочення клієнтської бази, а в довгостроковій перспективі забезпечує стабільність, адаптивність та інноваційність.
Висвітлено особливості та тенденції розвитку сфери послуг в Україні за результатами дослідження окремих показників. Визначено, що, попри соціально-економічну нестабільність у країні, рівень розвитку вітчизняної сфери послуг залишається досить високим, що зумовлено проникненням останньої практично у всі види господарської діяльності. Доведено, що зростання ролі сфери послуг обумовлено загальносвітовими тенденціями та впливом цілої низки чинників. Зазначено, що саме через вплив цих тенденцій сфера послуг урізноманітнюється. Водночас різні види послуг потребують застосування відмінних управлінських підходів, центральне місце серед яких займає маркетинг. Висвітлено роль маркетингу як чинника сучасного розвитку сфери послуг в Україні з погляду визначення особливостей і потреби в застосуванні його головних інструментів і методів. Доведено, що роль маркетингу у сфері послуг полягає в максимізації задоволення та оптимізації інтересів споживачів і виробників шляхом застосування сучасних маркетингових інструментів.
сфера послуг, маркетинг, маркетингові інструменти, суб’єкти сфери послуг
Висвітлено основні тенденції сучасного стану зовнішньоторговельної діяльності України в розрізі експорту та імпорту товарів і послуг. Охарактеризовано товарну структуру зовнішньоекономічної діяльності України. Зазначено, що центральна роль у визначенні загальних обсягів експорту та імпорту товарів і послуг належить питанню ціноутворення. Висвітлено економічний зміст зовнішньоторговельних цін через призму основних видів зовнішньоекономічних операцій. Доведено, що механізм формування зовнішньоторговельних цін обумовлений їхнім економічним змістом і специфікою складових, які чітко регулюються чинним законодавством. Розглянуто основні складові експортних та імпортних цін. Наведено детальну характеристику окремих складових цін. Узагальнено, що, попри чіткість визначення основних складових, на формування цін продавця (експортера чи імпортера) впливають договірні умови, які погодили між собою суб’єкти зовнішньоекономічних відносин відповідно до правил Інкотермс.
Розкрито поняття івент-індустрії, івент-технології, івент-заходів, івент-мененжменту, івент-маркетингу, а також охарактеризовано взаємозв’язок між ними. Проведено дослідження сектору івент-індустрії на основі розвитку креативної економіки в Україні. Здійснено побудову концептуальної моделі організації івенту (події) та досліджено взаємозв’язок її елементів, описано підходи до практичного застосування. Окреслено проблеми у розвитку івент-індустрії в Україні, зокрема через заходи, що діють у період карантину, пов’язаного із запобіганням поширенню на території України COVID-19. Визначено перспективи та шляхи подальшого розвитку івент-індустрії в Україні
Anhelko I. V., Oryshchyn I. S., Popadynets N. M., Zhuravel Yu. V., Nezveshchuk-Kohut T. S. Theoretical and methodological principles of tourist attractiveness of territories. Соціально-економічні проблеми сучасного періоду України: зб. наук. пр. 2020. Вип. 3(143). С. 43-47. DOI: https://doi.org/10.36818/2071-4653-2020-3-6 {re2021.01.100.001}
Ангелко І. В., Лех І. А., Печериця І. Б. Сучасний стан відкритості національної економіки України. Вісник Хмельницького національного університету. Серія: Економічні науки. 2020. № 3(282). С. 21-24. DOI: https://doi.org/10.31891/2307-5740-2020-282-3-4 {re2021.02.205.006}
Ангелко І. В., Лех І. А. Практичні аспекти застосування маркетингових комунікацій в діяльності суб’єктів господарювання. Вісник Хмельницького національного університету: Економісні науки. 2020. № 5(286). С. 11-14. DOI: https://doi.org/10.31891/2307-5740-2020-286-5-2 {re2022.01.072.007}
Ангелко І. В. Методичні підходи оцінки міжнародної конкурентоспроможності країн. Вісник Хмельницького національного університету. 2014. № 2. Т. 1. С. 205-209. {re2024.01.095.010}
Ангелко І. В., Орищин І. С., Попадинець Н. М., Журавель Ю. В., Незвещук-Когут Т. С. Теоретико-методичні засади туристичної привабливості територій. Соціально-економічні проблеми сучасного періоду України: зб. наук. пр. 2020. Вип. 3(143). С. 43-47. DOI: https://doi.org/10.36818/2071-4653-2020-3-6 {re2024.02.133.010}
Ангелко І. В. Персоналізація товарів як ключовий тренд сучасної товарної політики. Review of Transport Economics and Management. 2025. № 13(29). С. 54-61. DOI: https://doi.org/10.15802/rtem2025/329038 {re2025.03.147.004}
Ангелко І. В. Роль диференціації товарів та її вплив на ефективність маркетингової стратегії підприємства. Вісник Хмельницького національного університету: Економічні науки. 2025. № 2(340). С. 115-119. DOI: https://doi.org/10.31891/2307-5740-2025-340-18 {re2025.03.147.011}