Науково-практичний журнал
УКР   ENG
Регіональна економіка
   



Журавель Юлія Вікторівна



Журавель Юлія Вікторівна

кандидат економічних наук

докторант, Національний університет «Львівська політехніка»; викладач, Львівський державний коледж харчової та переробної промисловості Національного університету харчових технологій

Контакти: jul_zhur@ukr.net

Сторінки:



Співавтори



Гринаш Лілія Петрівна

Данило Світлана Іванівна

Іртищева Інна Олександрівна

Коцко Оксана Аркадіївна

Крамаренко Ірина Сергіївна

Лазоренко Таїсія Василівна

Попадинець Мирослава Василівна

Попадинець Назарій Миколайович

Якубів Валентина Михайлівна



Публікації



Репозитарій ІРД НАНУ УДК 351.851; JEL I21, I29, C40
Журавель Ю. В., Попадинець М. В., Якубів В. М., Гринаш Л. П. Публічна політика забезпечення конкурентоспроможності закладів освіти України в умовах децентралізації державної влади. Регіональна економіка. 2022. №2(104). С. 63-78. DOI: https://doi.org/10.36818/1562-0905-2022-2-7.

Літер.: 39


Розвинуто теоретико-прикладні засади формування і реалізації публічної політики забезпечення конкурентоспроможності закладів освіти. Визначення особливостей впровадження принципу публічності в державно-управлінські процеси дало змогу обґрунтувати важливість залучення закладів освіти до системних взаємодій з інститутами влади. Вказано на особливу роль закладів освіти для розвитку громад і можливості їх співпраці з органами місцевого самоврядування. Визначено інші виміри та можливості взаємодій закладів освіти з інститутами бізнесу, науки, соціальної інфраструктури, громадськості й населення. Запропоновано матрицю пріоритетів взаємодій, що актуальні для закладів освіти України. З-поміж найбільш затребуваних пріоритетів зазначено про переваги утворення мультифункціональних освітніх центрів. Вказано на важливість громадської та медійної активності закладів освіти, інтеграції стратегування розвитку закладу освіти та громади. 
заклади освіти, конкурентоспроможність, публічна політика, децентралізація, воєнний стан 



Репозитарій ІРД НАНУ УДК 351.851; JEL I21, I29, C40
Журавель Ю. В., Коцко О. А., Лазоренко Т. В. Адміністративні механізми забезпечення конкурентоспроможності закладів освіти України. Регіональна економіка. 2022. №1(103). С. 43-50. DOI: https://doi.org/10.36818/1562-0905-2022-1-4.

Літер.: 30


Розглянуто концептуальні засади формування адміністративних механізмів у сфері освіти, які виникають, ураховуючи нові виклики для системи освіти. Схематично представлено та охарактеризовано антагонізм впливу адміністративних механізмів на заклади освіти в Україні та їх конкурентоспроможність. Визначено різні критерії застосування адміністративних механізмів для забезпечення конкурентоспроможності закладів освіти. Узагальнено сутність державних стандартів у сфері освіти. Обґрунтовано системні заходи із застосування стандартів у різних країнах-членах ЄС. На основі аналізу Закону України «Про стандартизацію» регламентовано зміст стандарту та особливості його застосування. Доведено, що стандарти можна розділяти за критеріями та підходами, що дозволяє їх систематизувати. Визначено специфіку застосування адміністративних механізмів щодо забезпечення конкурентоспроможності закладів освіти в Україні в умовах війни. 
адміністративні механізми, заклади освіти, сфера освіти, конкурентоспроможність, стандарти 



Репозитарій ІРД НАНУ УДК 351.851, JEL I21, I29, C40
Журавель Ю. В. Безоплатна освіта як чинник впливу на конкурентоспроможність навчальних закладів. Регіональна економіка. 2021. №4(102). С. 22-28. DOI: https://doi.org/10.36818/1562-0905-2021-4-3.

Літер.: 23


Розглянуто концептуальні засади інклюзивної освіти в Україні. Схематично представлено та охарактеризовано першорядні виміри доступності освітніх послуг (правовий, економічний, соціальний та глобальний). Визначено різні критерії доступності щодо освітніх послуг з огляду на виміри її розгляду. Узагальнено основні права людини у сфері освіти, зокрема в частині отримання її безкоштовно. Обґрунтовано системні заходи із забезпечення конкурентоспроможності освіти. На основі аналізу Конституції України та Національної доктрини розвитку освіти визначено критерії доступності у сфері освіти в аспекті положень забезпечення рівного доступу громадян до якісної та безоплатної освіти. Аналіз політики держави в забезпеченні реалізації права на безоплатну освіту в Україні дозволив охарактеризувати її головні підходи та визначити сутність такої політики. 
навчальні заклади, право на освіту, безоплатна освіта, конкурентоспроможність, освітні послуги 



Репозитарій ІРД НАНУ УДК 330:332.025.12:[330:37.046]:316.614.4; JEL I28, I21, C40, O15
Журавель Ю. В. Теоретико-методологічні аспекти державного регулювання сфери освіти. Регіональна економіка. 2021. №2(100). С. 125-139. DOI: https://doi.org/10.36818/1562-0905-2021-2-12.

Літер.: 38


Визначено зміст державного регулювання в освітній сфері. Обґрунтовано логіку формулювання предмету дослідження державного регулювання конкурентоспроможності закладів освіти. Запропоновано загальну схему механізму державного регулювання в контексті забезпечення конкурентоспроможності закладів освіти в Україні. Визначено специфіку мети механізму державного регулювання конкурентоспроможності закладів освіти. Обґрунтовано інструментально-цільові домінанти в дії механізму державного регулювання стосовно конкурентоспроможності закладів освіти, їх розвитку, а також сфери освіти загалом. Доведено, що забезпечення конкурентоспроможності закладів освіти має бути спрямованим на їх стимулювання до неперервного покращення якості і доступності освітніх послуг відповідно до перспективних потреб ринку праці та економіки, продукування нових послуг за потреби. 
освіта, механізми, державне регулювання, заклади освіти, конкурентоспроможність 



Репозитарій ІРД НАНУ УДК 339.13:330.123.4; JEL L10, L11, L51, L81
Попадинець Н. М., Іртищева І. О., Крамаренко І. С., Данило С. І., Журавель Ю. В. Стратегічні орієнтири державного регулювання розвитку внутрішнього ринку споживчих товарів. Регіональна економіка. 2020. №2(96). С. 131-143. DOI: https://doi.org/10.36818/1562-0905-2020-2-11.

Літер.: 16


Досліджено теоретичні основи державного регулювання внутрішнього ринку. Проаналізовано діяльність підприємств на внутрішньому ринку, на основі чого виведено результативність їх роботи. Проаналізовано нормативно-правові акти, які стосуються питання розвитку економіки, у тому числі торговельних процесів у період COVID-19. На основі аналізу зовнішнього сектору України за період 2013-2019 рр. та консенсус-прогнозу на 2020-2021 рр. в умовах COVID-19 запропоновано пріоритети та завдання регулювання конкурентного процесу внутрішнього ринку на короткострокову та середньострокову перспективи. Визначено місце стратегії розвитку внутрішнього ринку споживчих товарів у забезпеченні сталого розвитку України та виділено основні завдання реалізації державної політики розвитку внутрішнього ринку споживчих товарів. Здійснено характеристику стратегії розвитку внутрішнього ринку споживчих товарів. 
внутрішній ринок, споживчі товари, державне регулювання, стратегічні пріоритети, конкурентоспроможність 



Цитування



Anhelko I. V., Oryshchyn I. S., Popadynets N. M., Zhuravel Yu. V., Nezveshchuk-Kohut T. S. Theoretical and methodological principles of tourist attractiveness of territories. Соціально-економічні проблеми сучасного періоду України: зб. наук. пр. 2020. Вип. 3(143). С. 43-47. DOI: https://doi.org/10.36818/2071-4653-2020-3-6 {re2021.01.100.001}

Попадинець Н. М., Журавель Ю. В., Панухник О. В. Система забезпечення якості освіти шляхом державного регулювання діяльності закладів вищої освіти. Економічні горизонти. 2019. № 3(10). С. 43-53. DOI: https://doi.org/10.31499/2616-5236.3(10).2019.212806 {re2021.04.022.007}

Попадинець Н. М., Журавель Ю. В., Панухник О. В. Особливості ліцензування в діяльності вищих навчальних закладів. Економічні горизонти. 2019. № 1(8). С. 123-130. DOI: https://doi.org/10.31499/2616-5236.1(8).2019.212805 {re2021.04.022.008}

Popadynets N., Zhuravel Yu., Irtyshcheva I., Stetsiv I., Stetsiv I., et al. Management Aspects in the Higher Education Quality Assurance System. Human Interaction, Emerging Technologies and Future Applications IV. IHIET-AI 2021. Advances in IntelligentSystems and Computing. Vol. 1378. Springer, Cham. 2021. DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-030-74009-2_81 {re2022.01.043.007}

Попадинець Н. М., Журавель Ю. В., Панухник О. В. Система забезпечення якості освіти шляхом державного регулювання діяльності закладів вищої освіти. Економічні горизонти. 2019. № 3(10). С. 43-53. DOI: https://doi.org/10.31499/2616-5236.3(10).2019.212806 {re2022.01.043.008}

Попадинець Н. М., Журавель Ю. В., Панухник О. В. Особливості ліцензування в діяльності вищих навчальних закладів. Економічні горизонти. 2019. № 1(8). С. 123-130. DOI: https://doi.org/10.31499/2616-5236.1(8).2019.212805 {re2022.01.043.009}

Попадинець Н. М., Журавель Ю. В., Панухник О. В. Система забезпечення якості освіти шляхом державного регулювання діяльності закладів вищої освіти. Економічні горизонти. 2019. № 3(10). С. 43-53. DOI: https://doi.org/10.31499/2616-5236.3(10).2019.212806 {re2022.02.063.009}

Попадинець Н. М., Журавель Ю. В., Панухник О. В. Особливості ліцензування в діяльності вищих навчальних закладів. Економічні горизонти. 2019. № 1(8). С. 123-130. DOI: https://doi.org/10.31499/2616-5236.1(8).2019.212805 {re2022.02.063.010}

Попадинець Н. М., Журавель Ю. В. Інвестиційно-інноваційний розвиток національної економіки на засадах діджиталізації та дизайн-менеджменту. Вісник Сумського національного аграрного університету. 2019. Вип. 3 (81). С. 132-135. DOI: https://doi.org/10.32845/bsnau.2019.3.24 {re2022.04.081.007}


Веб-майстер П. Попадюк